
Det er essentielt for os, at den rengøringskvalitet vi har aftalt med dig og din virksomhed, leveres – helt ned til mindste detalje. Kvalitetssikring er derfor et vigtigt begreb hos mj service as, og vi vil meget gerne give dig et indblik i, hvordan vi sikrer, at den høje kvalitetsstandard, vi er kendt for, bliver leveret – hver gang.
”Kvalitet er et nøgleord hos os. Vores kvalitet er ikke til forhandling og vi sætter en ære i at levere kvalitet i alt, hvad vi foretager os.”
Vi arbejder med 6 hovedelementer i vores kvalitetssikring:
- Ansættelse af de rigtige medarbejdere.
- Kompetenceudvikling af vores medarbejdere.
- Egenkontrol.
- 2-leder systemet.
- Afvigelsessystem.
- Målsætning.
1. Ansættelse af de rigtige medarbejdere

Kvaliteten af vores serviceydelser afhænger helt af de rengøringsmedarbejdere, vi ansætter. Derfor er det centralt for mj service as, at vi finder de rigtige medarbejdere med de rigtige holdninger og kompetencer.
Vi har derfor en klar profil, der viser, hvilke kvaliteter vi leder efter, når vi ansætter rengøringsmedarbejdere.
Ansættelsessamtalen afholdes af vores serviceledere, som ved præcis hvilke specielle forhold, der skal tages hensyn til hos den enkelte virksomhed.
Profilen på den perfekte rengøringsmedarbejder
Vi lægger vi vægt på, at vores medarbejdere skal optræde ansvarligt og have situationsfornemmelse, så vores kunders arbejde ikke forstyrres. Derudover er det naturligvis et krav, at:
- Have erfaring med rengøring.
- Være over 18 år.
- Være detaljeorienteret.
- Være fleksibel.
- Være velsoigneret.
- Have positiv attitude.
- Være stabil.
- Kunne fremvise straffeattest uden anmærkninger.
- Kunne fremvise børneattest uden anmærkninger.
- Have opholds- og arbejdstilladelse.
- Kunne tale dansk eller engelsk.
2. Kompetenceudvikling af medarbejdere

Inden vores rengøringsmedarbejdere påbegynder arbejdet hos vores kunder, bliver alle medarbejdere trænet og instrueret. Instruktionen er målrettet den pågældende arbejdsplads’ individuelle forhold – herunder sikkerheds- og fortrolighedsforhold.
Den første periode følger en serviceleder den nye rengøringsmedarbejder i dennes daglige arbejde. Dels for at lære medarbejderen at kende, dels for at sikre, at medarbejderen lærer de specifikke forhold i den enkelte virksomhed, så vi lever op til den kvalitet, vi har aftalt.
Efter den første uge, bliver der løbende foretaget opfølgning på kvaliteten af medarbejderens arbejde.
Uddannelse afholdes af vores rengøringsakademi
Vi har udviklet vores eget rengøringsakademi, som også står for uddannelsen af medarbejderne. Dygtige medarbejdere er vigtigt og derfor uddanner vi også vores medarbejdere grundigt, så de kan varetage opgaver hos vores kunder. Dette kalder vi ”mj service akademi”, og gennem struktureret uddannelse, sidemandsoplæring og opfølgning, sikrer vi ensretning i leveringen.
Vi tilbyder løbende vores medarbejdere ekstra kursus indenfor blandt andet:
- Rengøringsmidler.
- Hygiejne.
- Overflader.
- Arbejdsplanlægning.
- Arbejdsmetoder og sikkerhed.
- GMP rengøring.
- Redskaber.
- Polish behandling.
- Maskiner.
- Oliebehandling.
- Ergonomi.
- Tæpperens.
- Miljø og arbejdsmiljø.
- COVID-rengøring.
3. Egenkontrol
Vi sikrer, at der på alle arbejdspladser forefindes en arbejdsplan, samt en udførlig rengøringsinstruktion, hvormed medarbejderen har overblik over, hvilke arbejdsopgaver der skal udføres hvornår.
Vores rengøringsmedarbejdere udfører egenkontrol af deres arbejde og rapporterer det til virksomheden med en aftalt frekvens. Egenkontrollen består i en visuel gennemgang af den daglige rengøring.
4. Vores unikke 2-leder-system

Som noget helt unikt for branchen, har mj service udviklet et 2-ledersystem for vores serviceledere, som vi er meget stolte af. Det sikrer, at der altid er mindst én serviceleder med kendskab til din virksomhed på arbejde. Også under ferier, uddannelse og sygdom.
Overordnet set har servicelederne to funktioner, da de både fungerer som:
- Kontaktpersoner for vores kunder.
- Personaleledere for rengøringsmedarbejdere.
Dette resulterer i:
- At vores rengøringsmedarbejdere får det nødvendige ledelsesfokus.
- Tæt dialog mellem os og vores kunder.
- En grundig kvalitetskontrol, der medfører god kvalitet.
- Minimum to vurderinger af eventuelle tvivlsspørgsmål.
- En bedre mulighed for en effektiv vidensdeling (best practice).
- Mulighed for at kunne reagere på vores kunders ønsker hurtigt.
Kvalitetsrapporten

Der udarbejdes en kvalitetsrapport af servicelederteamet, som du som kunden får en kopi af. Der hvor I ønsker det, udarbejdes kvalitetsrapporten i samarbejde med en eller flere af jeres medarbejdere. Formålet med kvalitetsrapporten er, at afstemme kvaliteten af rengøringsydelsen i forhold til rengøringsaftale og forventninger.
Vores servicelederteam sikrer, at de kommer hele rundt på jeres lokation i forbindelse med kvalitetskontrollen. Kvalitetskontrollen foretages som udgangspunkt minimum 1 gang om måneden, eller efter behov.
5. Afvigelsessystem
I forbindelse med vores kvalitetssikring er håndtering af afvigelser et vigtigt redskab til at blive bedre. Et afvigelsessystem er et hjælpemiddel til at få løst opståede fejl og forhindre, at de samme fejl opstår igen. Afvigelsessystemet anvender vi ligeledes i vores udvikling som virksomhed.
Rengøringsmedarbejdere og serviceledere skal alle indberette afvigelser. Disse bliver efterfølgende behandlet på vores interne ledermøder.
Alle vores kunder har mulighed for, via vores internetbaserede kontaktformular, at indberette ændringer, ris og ros til os, hvilket kan gøres døgnet rundt. I dagtimerne tilstræber vi, at I får svar indenfor 1 time.
6. Målsætning
Afvigelser skal være behandlet samme dag de er modtaget eller senest indenfor 24 timer.
- Alle afvigelser gennemgås og evalueres på interne ledermøder.
- Medarbejderne holdes løbende ajour med afvigelser samt interne tiltag som følge heraf.
Som kunde hos os sikrer vi, at din virksomhed får en høj ensartet kvalitet i den leverance, som vi aftaler. Uanset om det gælder daglig rengøring, hovedrengøring, periodisk rengøring af specielle områder/maskiner og desinfektion på daglig eller periodisk basis.
Med venlig hilsen
Carsten Lund Larsen
Kundechef